Stowarzyszenie Przyjaciel

Piekary Śląskie

Między 2. a 4. październikiem ubiegłego roku zorganizowaliśmy wycieczkę w Tatry dla podopiecznych Domu Dziecka w Piekarach Śląskich. Wyjechaliśmy do Zakopanego chcąc zwiedzić "podziemia" Doliny Kościeliskiej.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Zakopane. Padał deszcz, ale humory dopisywały. Tym bardziej, że wybraliśmy się do "domu do góry nogami". Wrażenia były niesamowite.

Następnego dnia razem z przewodnikiem tatrzańskim, panem Maciejem Bielawskim, zamierzaliśmy przejść Wąwóz Kraków i Smoczą Jamę oraz zapuścić się w Jaskinię Mylną. Pogoda nam nie sprzyjała, ale to dla nas nie był problem. Wszyscy "zaliczyli" wejście po drabince w Wąwozie Kraków i małą wspinaczkę łańcuchową w Smoczej Jamie. Później, tylko dla odważnych, było zwiedzanie Jaskini Mylnej. Po podziemnych emocjach poszliśmy odpocząć do schroniska na Hali Ornak.

Kolejny, ostatni dzień, to wypad na Słowację do przepięknej Jaskini Bielańskiej. Wrażenia były niesamowite.

Mieliśmy też bardzo interesującą bazę noclegową. Mieszkaliśmy razem z... Klimkiem Murańką, następcą Adama Małysza. Skoczek pokazał nam swoje trofea, rozdał autografy. Było super. Na koniec, ojciec Klimka Murańki zaprosił nas następny pobyt... za darmo ! Dziękujemy Panu, Panie Murańka.